Regulamin – Nagroda Bilet Lotniczy
I. Ogólne zasady
- Nagroda może być wystawiony wyłącznie na rozkładowe rejsy krajowe i międzynarodowe PLL LOT, z wyłączeniem rejsów czarterowych i typu code-share.
- Bilet-Nagroda może być wystawiony na połączenie w jedną lub w obie i w jednej z trzech oferowanych przez PLL LOT klas podróży, tj.: LOT Economy Class, LOT Premium Class, LOT Business Class.
- Możliwość wymiany Punktów na Bilet-Nagrodę zależy od dostępności miejsc na wybranym przez Uczestnika rejsie.
- Podróż w ramach Biletu-Nagrody musi zaczynać się w Polsce
- W każdym przypadku, gdy niniejszy Regulamin odsyła do kontaktu z Centrum Obsługi Programu należy przez to rozumieć kontakt poprzez e-mail na adres:kolekcjoner@lot.pl lub telefonicznie pod numerem +22 45 96 296 i w godzinach pracy Centrum Obsługi Programu od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00- 18.00.
II. Zamawianie Nagrody
- Zamówienie Biletu-Nagrody jest możliwe jedynie poprzez wypełnienie dedykowanego formularza zamieszczonego na stronie internetowej Programu LOT Kolekcjoner oraz poprzez założenie rezerwacji na wybrany przez Uczestnika rejs w Centrum Obsługi Programu w terminie 10 dni od dnia wymiany Punktów na Bilet-Nagrodę.
- Zamówienie na Bilet-Nagrodę musi zostać złożone na maksimum 6 miesięcy i nie później niż na 5 dni przed planowaną datą podróży.
- Po wymianie Punktów na Bilet-Nagrodę, Uczestnik powinien w terminie maksymalnie 7 dni zrealizować zamówienie tj. potwierdzić ostateczne daty i godziny rejsów oraz wykupić bilety. Po upływie tego terminu zamówienie zostanie automatycznie anulowane, ważne Punkty wykorzystane zostaną zwrócone na Indywidualne Konto Uczestnika, a Punkty, które do tego czasu utraciły ważność zostaną anulowane.
- Uczestnik może zamówić Bilet-Nagrodę na podróż, w ramach której port rozpoczęcia podróży oraz port zakończenia podróży są różne, pod warunkiem, że znajdują się na terenie tego samego państwa.
- Bilet-Nagroda może być zamówiony i wystawiony dla Uczestnika, a także Członków Rodziny Uczestnika lub Osób Towarzyszących.
5.1. Osoba Towarzysząca to dowolnie wskazana przez Uczestnika osoba, z którą Uczestnik odbywa wspólnie podróż.
5.2. Członkowie Najbliższej Rodziny Uczestnika to współmałżonek, konkubina/konkubent /osoba prowadząca z Uczestnikiem wspólne gospodarstwo domowe/, dzieci własne, dzieci przysposobione oraz przyjęte na wychowanie w ramach rodziny zastępczej, dzieci współmałżonka /jeśli pozostają we wspólnym gospodarstwie/, rodzice, rodzeństwo /rodzone lub przyrodnie/.
- Bilet-Nagroda może być realizowany przez Osoby Towarzyszące wyłącznie wspólnie z Uczestnikiem tj. na tej samej trasie i tym samym rejsem.
- Bilet -Nagroda może być realizowany przez Członków Rodziny Uczestnika:
a/ wspólnie z Uczestnikiem na tej samej trasie i tym samym rejsem;
b/ wspólnie z innym Członkiem Rodziny Uczestnika na tej samej trasie i tym samym rejsem;
c/ samodzielnie
- Warunkiem realizowania Nagrody-Biletu przez Członka/ów Rodziny Uczestnika jest dostarczenie do Centrum Obsługi Programu przed pierwszą podróżą takiej osoby wypełnionego i podpisanego przez Uczestnika Oświadczenie o stopniu pokrewieństwa tej osoby z Uczestnikiem, według wzoru, który stanowi Załącznik A do Regulaminu oraz dołączenie scanu aktu małżeństwa lub aktu urodzenia a w przypadku konkubiny/konkubenta oświadczenia o prowadzeniu z tą osobą wspólnego gospodarstwa domowego, który stanowi Załącznik B do Regulaminu. W przypadku konkubiny/konkubenta oświadczenia, o którym mowa w zdaniu poprzedni nie może być zmienione przez okres 24 miesięcy.
- Bilet-Nagroda może zostać wystawiony wyłącznie dla dziecka, które ukończyło 2 rok życia. Liczba Punktów wymienionych na Bilet-Nagrodę dla dziecka będzie taka sama jak dla osoby dorosłej.
- Jeżeli Uczestnik lub Osoba Towarzysząca z powodu okoliczności losowych nie będzie mógł/mogła zrealizować Nagrody-Biletu, w tym w przypadku Uczestnika również w ramach podróży z Osobą Towarzyszącą, Uczestnik powinien niezwłocznie poinformować o tym fakcie Centrum Obsługi Programu. W takiej sytuacji Punkty za niewykorzystaną Nagrodę zostaną zwrócone na Konto Indywidualne Uczestnika w Programie, a cała rezerwacja zostanie anulowana.
- Jeżeli Członek Rodziny podróżujący samodzielnie lub z innym Członkiem Rodziny z powodu okoliczności losowych nie będzie mógł zrealizować Nagrody-Biletu, Uczestnik powinien niezwłocznie poinformować o tym fakcie Centrum Obsługi Programu. W takiej sytuacji Punkty za niewykorzystaną Nagrodę zostaną zwrócone na Konto Indywidualne Uczestnika w Programie, a cała rezerwacja zostanie anulowana.
- W przypadku podjęcia przez Osobę Towarzyszącą lub Członka Rodziny Uczestnika działań niedozwolonych, w szczególności, o których mowa w pkt 7.1. lit. d, f i h Regulaminu, odpowiednie zastosowanie znajdują postanowienia Roz. VII Regulaminu.
III. Opłaty
W przypadku realizacji Biletu-Nagrody Uczestnik jest zobowiązany do pokrycia wyłącznie wartości taryfy ("Fare") zgodnie z Tabelą Opłat poniżej, z wyłączeniem kosztów opłat lotniskowych, podatków i opłaty za wystawienie biletu.
Tabela Opłat FARE
Bilet -Nagroda |
Opłata FARE |
bilet na trasie dalekodystansowej |
12 USD |
bilet na trasie krótko i średniodystansowej |
6 USD |
bilet krajowy po Polsce RT/OW |
3 USD |
- Stawki opłat za Bilety-Nagrody, zamieszczone w Tabeli Opłat powyżej zostały podane w dolarach amerykańskich. Płatność za Bilety-Nagrody dokonywana jest w walucie polskiej, stanowiącej równowartość kwoty podanej w Tabeli Opłat powyżej, przeliczonej po kursie z dnia wystawienia biletu. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany wysokości opłat wskazanych w Tabeli Opłat i ponoszonych przez Uczestników.
- Ewentualne faktury wystawiane i wysyłane są na adres podany w profilu Uczestnika.
- Płatności opłat wskazanych w Tabeli Opłat można dokonać wyłącznie kartami kredytowymi VISA, American Express, Diners Club, Discover lub MASTERCARD.
IV. Zasady Biletu-Nagrody
1. W ramach Biletów-Nagród wyróżnia się następujące typy biletów:
a) Bilet OW (one-way) - uprawniający do przelotu w jedną stronę na wybranej trasie;
b) Bilet RT (round-trip ) - uprawniający do przelotu w obie strony na wybranej trasie;
c) Bilet SOJ (single open jaw) – uprawniający do przelotu w obie strony, gdzie na odcinku powrotnym port wylotu może być inny niż port przylotu ale musi pozostawać na terytorium tego samego państwa.
d) Bilet krajowy - z prawem do rezerwacji, może być wystawiony maksymalnie na cztery odcinki krajowe, transfer dozwolony wyłącznie w Warszawie. Usługa Stopover jest niedostępna. Dozwolony typ podróży OW, RT oraz SOJ.
e) Bilet międzynarodowy - z prawem do rezerwacji, może być wystawiony na przelot w klasach serwisowych LOT Economy Class, LOT Premium Class (tylko rejsy na trasie dalekodystansowej), LOT Business Class, może być wystawiony maksymalnie na dwa odcinki międzynarodowe i na dwa odcinki krajowe, które służą jako dolot do portu rozpoczęcia podróży międzynarodowej, pierwszy odcinek podróży musi rozpoczynać się w Polsce. Dozwolone typy podróży - RT i SOJ. W przypadku SOJ porty przylotu i wylotu muszą znajdować się na terenie tego samego państwa, jeśli są zlokalizowane poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Rezerwacja musi być potwierdzona na całej trasie.
3. Istnieje możliwość kombinacji taryfowych dokonywanych pomiędzy wszystkim czterema taryfami oferowanymi przez PLL LOT, tj.: LOT Economy Class, LOT Premium Class, oraz LOT Business Class. W takim przypadku wartość taryfy i wartość Punktów wymienionych na Nagrodę -Bilet jest kalkulowana na zasadzie 1/2 taryf.
4. Uczestnik, Osoby Towarzyszące i Członkowie Rodziny realizujące Bilet-Nagrodę są zobowiązane do przestrzegania Ogólnych Warunków Przewozu Osób i Bagażu obowiązujących w PLL LOT.
V Minimum pobytu
- Maksymalny pobyt dla wszystkich podróży w ramach Biletu-Nagrody wynosi 6 miesięcy.
- Zmiana daty lub godziny podróży jest dozwolona przed rozpoczęciem podróży, najpóźniej na 1 dzień roboczy przed planowanym wylotem. W celu dokonania zmiany należy skontaktować się z Centrum Obsługi Programu.
- W przypadku nieregularności, która ma miejsce po godzinach pracy Centrum Obsługi Programu, zmiany w rezerwacji mogą być dokonane przez Call Center LOT. W takiej sytuacji Uczestnik powinien niezwłocznie zgłosić fakt zmiany rezerwacji Centrum Obsługi Programu.
- Zmiana daty lub godziny podróży zależy od dostępności miejsc na innych rejsach i jest możliwa bez dodatkowych opłat. Zmiana daty i godziny rejsów możliwa jest jedynie dla wszystkich pasażerów, którzy zgodnie z niniejszym Regulaminem są zobowiązani do wspólnej podróży tj. Uczestnika i Osób Towarzyszących
- Zmiana trasy podróży nie jest możliwa.
- Zmiana nazwiska pasażera, będącego jednocześnie Uczestnikiem programu LOT Kolekcjoner jest niedopuszczalna. Dopuszczalna jest możliwość zmiany imienia i nazwiska na bilecie wystawionym dla osoby towarzyszącej Uczestnika programu LOT Kolekcjoner.
- Podróż musi być zrealizowana w ciągu 12 miesięcy od daty wystawienia biletu Nagrody, w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane, a Punkty, które do tego czasu utraciły ważność zostaną anulowane.
- W przypadku niepojawienia się Uczestnika, Osoby Towarzyszącej lub Członka Rodziny Uczestnika na lotnisku w celu odbycia podróży lotniczej tzw. no-show , Punkty za niewykorzystany Bilet-Nagrodę nie podlegają zwrotowi. W takiej sytuacji Uczestnik jest zobowiązany do niezwłocznego zgłoszenia tego faktu do Centrum Obsługi Programu.
Powyższy regulamin obowiązuje od 17.07.2025